joi, 27 martie 2008

Tort cu caise si rom

Ingrediente
Blat:
5 oua - 350 cal
3 lg de faina
2 linguri de amidon
(amidon+faina sa fie aprox 60 de grame) - 210 cal
indulcitor echivalent cu 60 de g de zahar - eu folosesc Clio lichid si e stabil la gatit
praf de copt, coaja rasa de lamaie, vanilie
optional cacao
Sirop
apa
indulcitor
esenta de rom
Crema
caise din compot - 75cal/ 100g (eu am pus 200 g)
indulcitor
cacao - 15 cal/2 lingurite
rom
exquisa (optional)
Glazura
exquisa quark natur - 48 cal/100 g (eu am pus aprox 200 g)
Indulcitor
vanilie
sirop de ciocolata (optional)
Total caloric: 800-1000 de calorii in functie de cantitati/ tot tortul
Galbenusurile se bat bine de tot cu indulcitorul, coaja de lamaie si vanilia.
Separat albusurile se bat spuma.
Se amesteca usor albusurile cu galbenusurile, faina si praful de copt.
Se pun intr-o tava cu hartie de copt sau tapetata cu unt si pesmet. EU am pastrat o parte din aluat, am amestecat cu o lingurita de cacao si am turnat deasupra amestecand putin cu cealalta parte de aluat.
Se da la cuptor la 180 de grade. Dupa 30-40 de minute puteti verifica daca e gata cu scobitoarea.
Intre timp se pune apa la fiert cu indulcitor (depinde cat vreti sa fie de dulce). Se pot pune cateva picaturi de zeama de lamaie sau portocala. Cand e fiarta apa se adauga esenta de rom.
Crema: se scurg cateva caise din compot, se zdrobesc cu furculita sau se mixeaza, se adauga indulcitor (cat de dulce va place), cacao si putin rom. EU am adaugat si in crema asta cateva lingurite de exquisa.
Cand blatul s-a racit, se taie, se insiropeaza fiecare parte. Se aseaza crema, se pune partea superioara la loc.
Se orneaza cu exquisa quark mixata cu indulcitor si esenta de vanilie. (iese ca si o frisca)
Se poate pune deasupra putin sos de ciocolata (eu am pus Nesquick) sau cacao pudra.
Se tine putin la frigider si apoi se poate servi.

Niciun comentariu: